VINDT DE JUISTE ANTWOORDENVeel gestelde vragen

Hieronder vind je een lijst met de meest gestelde vragen, staat je vraag er niet tussen, geen probleem, neem gerust contact met ons op via telefoon, mail, watsapp of de chat.

Algemeen

SGR en ANVR

Is de rondreis Planner lid van de SGR en ANVR

Ja alle boekingen die gemaakt worden in de Rondreis Planner van United Travel vallen onder de SGR (3642), ANVR (5471) garantie en het calamiteitenfonds.

De SGR (ofwel Stichting Garantie Reisgelden) staat in voor uw vooruitbetaalde reisgelden, indien de betrokken reisagent wegens financieel onvermogen niet presteert. De Rondreis Planner van United Travel is daarom lid van de SGR om zo zekerheid te bieden in een financieel ongunstige situatie. Dit houdt dus in dat de SGR het gehele assortiment van de Rondreis Planner (met uitzondering van lijndienst tickets en separate huurovereenkomsten zoals autohuur) financieel dekt op het moment dat er sprake is van financieel onvermogen.

De ANVR (ofwel het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen) is een belangrijke brancheorganisatie in de reiswereld. De ANVR staat voor kwaliteit, en elk lid dient zich dan ook te houden aan de kwaliteitswaarborgen van de ANVR. Zo zijn ANVR-Reisagenten verplicht hun personeel adequaat op te leiden. Deskundig en goed advies kan daarom worden gegarandeerd. Verder ziet de ANVR ook toe op eerlijke reisvoorwaarden en veilig en verantwoord betalen en reizen.

Travelling with children

Waarom het calamiteitenfonds??
Stel, je bent op vakantie en tijdens je reis wordt je verrast door een natuurramp. Of er breken ernstige rellen uit. Grote kans dat je je reisprogramma moet aanpassen. Of dat je naar een ander hotel wordt gebracht. Soms moet een reis zelfs worden afgebroken en vertrek je eerder naar huis. Dat kost natuurlijk geld. Het Calamiteitenfonds betaalt de extra kosten die ontstaan doordat een reis wordt aangepast. Als de reis moet worden afgebroken dan zorgt het fonds voor een vergoeding voor de niet genoten reisdagen.

Travelling in a group

Waarom het calamiteitenfonds??
Good things come in small packages, which is why we keep our group sizes down. This means we’re small enough to remain flexible as we thread our way through communities without intimidating the locals. On most of our trips you’ll be part of an intimate group of 12-16 people, though our group sizes are on average 10 people. Our Overland trips are in purpose-built vehicles that can carry up to 24 travellers. Group sizes are displayed on each trip’s overview page on our website.

Are there age restrictions on your trips?
For the majority of our trips the minimum age is 15. An adult must accompany all children under the age of 18. Our Overland Adventures have a minimum age of 18. Younger children can join us on our Family trips and Short Break Adventures, but check each trip for its minimum age, which is located on the trip’s overview page on the website. Most of our trips don’t have a maximum age limit, but a Self-Assessment Form is required for all passengers 70 years and over.

Travelling solo

I’m travelling alone – is that OK?
This is the beauty of the Travelicious style of travel: many of our travellers join because they are travelling solo and want to meet and share experiences with like-minded people. Find out more

If I am travelling solo, will I be charged a single supplement?
As a solo traveller, you will be paired up with another passenger of the same gender as per your passport information. If you’re not comfortable sharing a room with someone of the same gender, you also have the choice to pay for a single supplement (available on the majority of our trips).

If you don’t identify with the gender assigned on your passport, please let us know at time of booking and we’ll arrange the rooming configuration accordingly.

Room types

Can we book a triple room?
Depending on the trip style you choose, our trips are organised on a twin, triple or multishare basis. As our bookings are made well in advance, individual room requests can’t be guaranteed.

Can I book a single room?
You can book pre and post accommodation on a single basis; however, throughout your Travelicious trip, rooming is organised on a twin-share basis. Some trips do have a single supplement available – check a trip’s overview page on our website, or their Trip Notes, to see whether a single supplement is offered. If so, please request this at the time of booking.

Food, drink and dietary requirements

I have special dietary requirements – will they be catered for?
We will try our very hardest to accommodate all dietary requirements but in some out-of-the-way places it can be very difficult to guarantee. We will let you know if there are places on your itinerary where this is the case. Please let us know at the time of booking of any food requirements or allergies and we’ll pass the information onto your leader. It is also a great idea to bring a card with your dietary requirements written in the local language for those times you are eating away from the group.

What will the food be like on my trip?
Food is one of the most exciting parts of travel. There may be some familiar fare but often you’ll be confronted with the new, interesting and downright weird of the culinary world but we like to think of it as an adventure for all the senses. In addition to this, our flexible itineraries often allow you to eat with the group or branch out on your own – this means you can eat to suit any budget or desire.

Can I drink the water in the countries I visit?
In some destinations it may not be wise to drink the local water. For more details, you can find country-specific information in our fantastic Destination Pages, which can be found in the red menu bar at the top of our home page, or by going to the belo and then choosing the destination you are travelling to.

SGR en ANVR

Is de rondreis Planner lid van de SGR en ANVR

Ja alle boekingen die gemaakt worden in de Rondreis Planner van United Travel vallen onder de SGR (3642), ANVR (5471) garantie en het calamiteitenfonds.

De SGR (ofwel Stichting Garantie Reisgelden) staat in voor uw vooruitbetaalde reisgelden, indien de betrokken reisagent wegens financieel onvermogen niet presteert. De Rondreis Planner van United Travel is daarom lid van de SGR om zo zekerheid te bieden in een financieel ongunstige situatie.

De ANVR is een belangrijke brancheorganisatie in de reiswereld. De ANVR staat voor kwaliteit, en elk lid dient zich dan ook te houden aan de kwaliteitswaarborgen van de ANVR.  De ANVR ziet er bijvoorbeeld op toe dat er eerlijke reisvoorwaarden worden gebruikt en veilig en verantwoord kan worden betaald betaald.

Calamiteitenfonds

Waarom het calamiteitenfonds?
Stel, je bent op vakantie en tijdens je reis krijg je te maken met een natuurramp. Of er breken ernstige rellen uit. Grote kans dat je je reisprogramma moet aanpassen. Of dat je naar een ander hotel moet. Soms moet een reis zelfs helemaal worden afgebroken en zul je weer terug naar Nederland moeten. Dat kost natuurlijk geld. Maar wie betaalt dat?

Het Calamiteitenfonds betaalt die extra kosten die ontstaan doordat een reis moet worden aangepast. En als de reis moet worden afgebroken dan zorgt het fonds voor een vergoeding voor de niet genoten reisdagen. Maar let op: alleen wanneer je boekt bij een reisorganisatie die is aangesloten bij het Calamiteitenfonds kun je aanspraak maken op deze regelingen!

Een boeking maken

Waarom ontvang ik geen bevestigingsmail?
Normaal gesproken ontvangt iedereen, gelijk na betaling, een bevestigingsmail. Wellicht dat deze in de “spam” terecht is gekomen? Zo niet neem dan contact met ons op en we versturen de mail gewoon opnieuw.

Kan ik ook telefonisch boeken?
Ja dat kan, of je kunt een opgeslagen reis naar ons toe mailen voor advies of vragen, maar ook kunnen we bij u thuis langskomen om de reis door te nemen.

Hoe kan ik betalen?
Je kunt via iDeal, Mastercard en Visa betalen.

Is het mogelijk om in termijnen te betalen?
Ja dat is mogelijk. Neem gerust contact met ons op om het door te nemen.

Reisdocumenten

Ik ben mijn vouchers kwijt. 
kan gebeuren, we sturen ze gewoon nogmaals toe. Vergeet ook niet de App te downloaden, hier zetten we ook alle belangrijke papieren in zodat je ze op reis altijd bij de hand hebt.

Waar kan ik mijn boekingsbevestiging vinden?
Nadat je een boeking geplaatst hebt ontvang je direct een boekingsbevestiging per mail. In deze e-mail staat een link die je verwijst naar je vouchers. Kun je de mail niet meer vinden? Neem dan even contact met ons op.

Alle documenten komen ook online te staan en in de App. Voor vertrek ontvang je naast de vouchers ook nog inside tips en een roadbook, zodat je niet kunt verdwalen tijdens je reis. Heb je een rondreis geboekt met bijvoorbeeld een treinreis erbij, en/of gratis simkaarten van het betreffende land, dan ontvang je deze per post ongeveer 3 weken voor vertrek.

Het vliegtuig

Kan ik (extra) bagage bijboeken?
Ja, dat kan. Via de website van de vliegtuigmaatschappij (extra) bagage bijboeken. Gebruik hiervoor het boeking nummer van de vliegtuigmaatschappij. Deze kun je vinden op de online voucher. Kom je er niet uit, neem dan even contact met ons op, dan helpen we je verder.

Hoe kan ik een stoel in het vliegtuig reserveren?
Als je een stoel wilt reserveren kan dit ook op de website van de vliegtuigmaatschappij. Gebruik hiervoor het boeking nummer van de vliegtuigmaatschappij. Deze staat op uw online voucher vermeld.

Op reis

https://happy-reizen.nl/wp-content/uploads/2018/09/finland10-1280x1280.jpg
SONY DSC
Welke reispapieren meenemen

Welke reisdocumenten moet ik meenemen op vakantie?
Het beste kun je alle vouchers meenemen die je van ons hebt gekregen. Maar je kunt ze ook altijd online inzien via de Rondreis-Planner account. Heb je ook een vlucht via ons geboekt? Dan kunt je tevens online inchecken op de website van de vliegtuigmaatschappij. Daarna kun je je boardingspassen uitprinten en meenemen op reis.

Naast de vouchers en/ of boardingpassen moet je ook een geldige ID-kaart of geldig paspoort meenemen (ook baby’s). Indien van toepassing een geldig visum. Als je twijfelt of je een visum nodig hebt, adviseren wij u om contact op te nemen met de ambassade of met het consulaat van het betreffende land voor advies en informatie, of ons even bellen/ mailen.

Moet ik een annulerings- en/of reisverzekering afsluiten?
Beide verzekeringen zijn niet verplicht, maar wel verstandig om deze af te sluiten. Je weet tenslotte nooit wat er kan gebeuren voor of tijdens de reis.  Je kunt bij het boeken dit gelijk regelen.

Moet ik voor mijn vlucht verplicht online inchecken?
In enkele gevallen is het verplicht om online in te checken. Bijvoorbeeld bij: Ryanair, Easyjet en Wizzair. Online inchecken kun je doen op de website van de luchtvaartmaatschappij zelf. Gebruik hiervoor het boekingsnummer van de vliegtuigmaatschappij. Deze staat op je online voucher vermeld. Vergeet je boardingpass niet te printen en mee te nemen op reis.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Handbagage is altijd bij de prijs inbegrepen. Raadpleeg de website van de luchtvaartmaatschappij voor de juiste afmetingen en het gewicht. Deze verschillen namelijk per luchtvaartmaatschappij.
Daarentegen is ruimbagage meestal niet bij het ticket inbegrepen. Raadpleeg je voucher of je wel of niet ruim bagage gratis mee mag nemen. Zit het er niet bij in dan kun je ruimbagage bijboeken op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Huurauto en transfer

Moet ik een borg betalen voor het gebruik van een huurauto?
Dit verschilt per autoverhuurbedrijf. Vaak dient moet je een creditcard overhandigen. Deze dient als waarborg voor de auto. Raadpleeg de voucher voor meer informatie of neem contact met ons op.

Kan ik een extra verzekering afsluiten voor mijn huurauto?
Ja, dit is mogelijk. Dit kan ter plekke bij het ophalen van de huurauto en/ of eventuele overige accessoires bijboeken. Bijvoorbeeld een GPS of kinderstoeltje.

Wat zijn de voorwaarden van een huurauto?
De voorwaarden van een huurauto staan beschreven tijdens het boekingsproces. Uiteraard staan alle voorwaarden ook beschreven in de voucher.

Heb ik een creditcard nodig voor mijn huurauto?
Ja, u heeft te allen tijde een creditcard op naam van de hoofdbestuurder nodig. De creditcard dient als waarborg voor de huurauto. Let op: belangrijk dat de creditcard op naam staat van de hoofdbestuurder. Indien dit niet het geval is, mag het autoverhuurbedrijf weigeren om de huurauto mee te geven.

Heb ik een speciaal rijbewijs nodig om in het buitenland te kunnen autorijden?
In landen van de Europese Unie mag je rijden met een geldig Nederlands rijbewijs. In landen buiten de Europese Unie heb je daarnaast soms een internationaal rijbewijs nodig. Dit is een gewaarmerkte vertaling van je Nederlands rijbewijs. Je kunt een  internationaal rijbewijs aanvragen bij een ANWB-verkooppunt. Op de website van de ANWB vind je een overzicht per land waarin staat of een internationaal rijbewijs verplicht is of niet.

Moet ik mijn transfer bevestigen?
In principe worden privé-transfers uitgevoerd zoals ze ingeboekt staan en dienen alleen shuttle diensten herbevestigd te worden voor de terugreis. Op de vouchers van de shuttle diensten worden geen ophaaltijden vermeld. Op de vouchers staan de instructies vermeld hoe je de ophaaltijd krijgt. Kom je er niet uit? Geen probleem, op alle (transfer)vouchers staat ook een noodtelefoonnummer.

Hoe herken ik de chauffeur voor mijn transfer?
Op je (online) Rondreis Planner voucher staat vermeld hoe de chauffeur je herkent en waar de chauffeur op je wacht. Kun je je chauffeur niet vinden? Bel het (nood)telefoonnummer op de voucher.

Wijzigingen en annuleringen

Er staat een fout in mijn reisbescheiden. Hoe kan ik dit corrigeren?
Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen vervolgens direct contact opnemen met de leverancier en vragen of een kosteloze wijziging mogelijk is. Soms zijn er kosten aan verbonden met name als er een fout staat op het vliegticket.

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Als je je boeking wilt annuleren neem dan contact met ons op, liefst per email. Het email adres is info@rondreis-planner.nl

Krijg ik geld terug als ik annuleer?
Het bedrag wat je terug krijgt wordt bepaald door de annuleringsvoorwaarden. De annuleringskosten kun je terug vinden in je account. De hoogte hiervan wordt mede bepaald door de datum waarop je annuleert.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
De annuleringsvoorwaarden staan vermeld op uw Travel Bricks voucher. Raadpleeg hiervoor uw Travel Bricks account. Daarnaast staan de annuleringsvoorwaarden te allen tijde vermeld tijdens uw boekingsproces namelijk, op de pagina ‘Persoonsgegevens’.

Hulp onderweg

Wat moet ik doen in geval van nood?
Bent u in acute nood en/of gevaar? Bel het alarmnummer van het betreffende land. Voor de Europese Unie en in een aantal andere landen is het alarmnummer 112. Daarnaast staat er ook een (nood)nummer op je Rondreis Planner voucher vermeld. Let op: de medewerkers van dit noodnummer kunnen je alleen helpen met vragen over je reis.

Ik ben zojuist in de accommodatie aangekomen en het is niet wat ik ervan had verwacht. Wat moet ik doen?
We adviseren je om naar de receptie te gaan van je hotel en tevens ons zo snel mogelijk op de hoogte brengen. Wellicht is er nog een andere kamer beschikbaar die voldoet aan je wensen. Kom je er niet uit met het hotel? Wij helpen je graag verder.

Hoe dien ik een klacht in?
Indien je een klacht hebt over de afhandeling van de boeking of de dienstverlening van de Rondreis Planner, dan kun je dit per mail uiterlijk één maand na terugkomst van je vakantie doorgeven.

SNEL ANTWOORDEN NODIG?Online Support

Niemand houdt van wachten, wij ook niet, daarom streven we ernaar om zo snel mogelijk met antwoorden te komen op je vragen. Je kunt ons bereiken via de chat, whatsapp, mailen, bellen en uiteraard een afspraak maken. Wij komen langs op locatie of bij ons op kantoor.

Online account

Altijd en overal je boeking gegevens bij de hand. Dus ook onderweg, handig als je per ongeluk iets vergeten bent uit te printen.

Whatsapp ons

Snel even wat vragen, gebruik de whatsapp en je krijgt binnen een paar minuten je antwoord, ook als je onder weg bent.

Afspraak maken?

Heb je liever face to face contact met een reisagent? Bel of mail ons voor een afspraak bij jou in de buurt, of kom bij ons langs.

@ Copyright 2020 Rondreis Planner | Cookiebeleid | Privacyvoorwaarden